Optimizare SEO

Ce este SEO?

Optimizare pentru motoare de cautare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfectionare (favorizare) a vizibilitatii site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonarii rezultatelor cautării in lista facuta de motorul de cautare. Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii si/sau corporatii.

  • Textul cuprins intre etichete <title> text </title>
  • Nume de domeniu
  • Elementele HTML
  • Etichetele HTML
  • Frecventa unui cuvant cheie, atat în pagina cat si global
  • Sinonime ale cuvantului cheie
  • Atributele ALT pentru imagini
  • Titlul link-urilor
  • Numarul total de hyperlink-uri de la si spre o pagină
  • Calitatea site-urilor de la care pleaca link-uri spre o pagina
  • Vechimea unui site

La ce ajuta SEO?

Optimizarea corecta a unui site conduce la o mai buna prezenta in motoarele de cautare la cautari relevante efectuate de utilizatori, legate de informatiile, serviciile sau produsele prezentate pe site. Acest lucru conduce la mai multi vizitatori, mai multe persoane interesate si mai multe vanzari. Insa asta nu este tot ceea ce face SEO, impactul lui fiind unul mult mai vast si mai benefic.
SEO ajuta:

  • Motoarele de cautare sa isi faca mai bine treaba
  • Oamenii sa gaseasca informatiile, imaginile, produsele de care au nevoie
  • Firmele mici sa concureze cu marile companii
  • O adevarata industrie de specialisti si traineri sa aiba locuri de munca
  • La reducerea cheltuielilor cu promovarea online

Fara SEO un nevazator ce navigheaza pe Internet folosind un screen reader – program care îi citeste continutul site-urilor, nu ar reusi sa inteleaga ce contine un site sau altul, in special daca ele sunt formate din imagini denumite sub forma pic2054.jpg in loc de baston-pliabil.jpg

Cum se face SEO?

Sunt doua directii care trebuie tratate in paralel pentru o buna indexare a site-ului in motoarele de cautare: On-Page si Off-Page.

On-Page SEO

In ceea ce priveste SEO On-Page, trebuie sa avem in considerare o serie de activitati:

    • Crearea unui design SEO Friendly
    • Scrierea codului pentru un site web optimizat cat mai eficient
    • Existenta atributelor alt si title pentru imagini
    • Folosirea tagurilor heading: h1, h2, h3, h4, h5, h6
    • Ideal ar fi sa existe un singur fisier CSS
    • Scrierea META Titlurilor (60-70 caractere), a META Descrierilor (150-160 de caractere) si definirea cuvintelor cheie pentru fiecare pagina
    • Implementarea toolurilor Google Analytics si Google Webmaster pentru monitorizarea site-ului
    • Existenta faviconului (logo-ul dumneavoastra trebuie sa se regaseasca sus in bara de browser
    • Existenta fisierului robots.txt
    • Existenta sitemap.xml si a sitemap.html
    • Pagina trebuie să aiba cat mai mult continut si sa fie updatat frecvent
    • Imaginile trebuie să aiba o dimensiune cat mai mica, sa fie facute special pentru web
    • Imaginile trebuie denumite conform cuvintelor cheie alese
    • Existenta retelelor sociale in site este foarte importanta

Off-Page SEO

In ceea ce priveste SEO Off-Page, putem face o serie de activitati care sa ne ajute la indexarea site-ului în motoarele de cautare. Este o activitate in continua desfasurare, dar care ne poate aduce foarte mult trafic organic:

      • Comunicate de presa
      • Filmulete urcate pe diferite site-uri
      • Retele sociale
      • Inscrierea In directoare relevante domeniului nostru
      • Campanii AdWords
      • Crearea de discutii pe forumuri, retele sociale
      • Prezentari power point
      • Stiri
      • Articole diverse
      • Fiecare campanie de optimizare SEO este unica si adaptata fiecărei pagini web in parte.
logo_lockup_analytics_icon_horizontal_black_2x-e1487149674596
download
Google-Webmaster-Tools-Logo

 

Comentariile nu sunt permise.